Temu bual bersama Syeikh Saad

Temubual Syeikh Al-Azhar

Kalam Presiden PMRAM 2011

Kalam Pengarah Program

PESERTA KUTUB SITTAH SIRI KE-3

23 October 2010

23 Oktober 2010 : Solat Hajat Perdana "Ya Allah, Selamatkan Kutub Sittah" dan Penerangan Isu-isu Semasa

KAHERAH, 21 Oktober - PMRAM Pusat akan menganjurkan Solat Hajat Perdana "Ya Allah, selamatkan Kutub Sittah" dan penerangan isu-isu semasa pada 23 Oktober, iaitu pada hari Sabtu di Rumah Kelantan Baru, Hayyu Sabik.

Ini berikutan kepada 2 perkara besar yang ingin disampaikan kepada ahli semuanya iaitu berkenaan penerangan bagi program Kutub Sittah Siri II dan penjelasan isu-isu seputar yang berlaku di kalangan mahasiswa/wi Islam di Mesir baru-baru ini.

Ketua Badan Penerangan Dan Penerbitan berkata bahawa program ini dianjurkan bagi menjawab segala persoalan yang berlaku ke atas program Kutub Sittah Siri II dan isu-isu semasa. Dan ia merupakan kesinambungan daripada solat hajat "Ya Allah, selamatkan Kutub Sittah' di seluruh PMRAM Cawangan dilaksanakan pada 21 OKtober, malam ini.

PMRAM begitu optimis untuk menjayakan program Kutub Sittah Siri II pada tahun ini walaupun pada tahun lepas cuba digagalkan oleh pihak tertentu.

Pengarah Kutub Sittah Siri II, Saudara Yusuf A. Kadir berkata bahawa kini penyertaan sudah menjangkaui 1000 peserta dan ia merupakan satu sejarah agung bagi PMRAM dalam menganjurkan satu program talaqi bersama Masyaikh Al-Azhar secara besar-besaran.
Bahkan pada tahun ini, pihak pengurusan Kutub Sittah Siri II akan meraikan mahasiswa/wi tahun akhir yang sudah pun berdaftar dengan Majlis Hi-Tea bersama Masyaikh Al-Azhar yang akan dilaksanakan pada 1 November, malam.

Pihak beliau juga berkata, pada 23 Oktober nanti, lokasi pengajian Kutub Sittah Siri II akan dimaklumkan secara rasmi yang mana menjadi tanda tanya bagi semua peserta yang sudah berdaftar khususnya.

Selepas itu, penerangan isu-isu semasa akan disampaikan oleh beberapa pihak terbabit dalam membawa dan menjelaskan isu-isu hangat yang berlaku ke atas mahasiswa/wi baru-baru ini.

Ia melibatkan hak dan maruah integriti mahasiswa Islam, dan mempunyai kaitan dengan usul PMRAM pada tahun ini iaitu 'mendesak pihak berwajib untuk meningkatkan peranan dan integriti dalam menangani isu mahasiswa dengan lebih adil dan serius'.

Pihak PMRAM berasa kesal dengan beberapa isu yang berlaku, dan atas inisiatif tersebut di bawah Badan Penerangan Dan Penerbitan penjelasan isu-isu semasa akan dilaksanakan bersama-sama dengan Solat Hajat Perdana "Ya Allah, Selamatkan Kutub Sittah" pada 23 Oktober ini di Rumah Kelantan Baru yang dijadualkan bermula pada waktu Maghrib.

Semua mahasiswa/wi dijemput untuk sama-sama berdoa akan keselamatan Kutub Sittah Siri II yang bakal berlangsung dan mendengar penjelasan isu-isu semasa yang berkaitan mahasiswa/wi Islam di Mesir ini.

No comments:

Post a Comment